Otvorenje izložbe „Unutarnji nemir i kontemplativni mir – slikarstvo Krešimira Jerka Rončevića (1949. – 2014.)“ u Galeriji AMZ

U ponedjeljak, 8. travnja 2024. godine s početkom u 19 sati, Galeriji Arheološkog muzeja u Zagrebu, Ulica Pavla Hatza 6, održat će se otvorenje izložbe UNUTARNJI NEMIR I KONTEMPLATIVNI MIR – SLIKARSTVO KREŠIMIRA JERKA RONČEVIĆA (1949. – 2014.). Izložba ostaje otvorena do 16. svibnja 2024. godine, a ulaz je besplatan.

U povodu desete godišnjice smrti Krešimira Rončevića, Arheološki muzej u Zagrebu i Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu priređuju izložbu UNUTARNJI NEMIR I KONTEMPLATIVNI MIR – SLIKARSTVO KREŠIMIRA JERKA RONČEVIĆA (1949. – 2014.) koja predočava javnosti presjek kroz njegov slikarski opus. Izložbom odajemo počast cjelokupne arheološke struke u Hrvatskoj, čovjeku koji je čitav radni vijek posvetio crtanju arheoloških predmeta za brojne znanstvene publikacije i arheološku dokumentaciju, dok je izvan okvira tog samozatajnog posla u tišini stvarao svoje slikarstvo.

Krešimir Jerko Rončević (Zagreb, 14. 09. 1949. – Zagreb, 16. 05. 2014.), crtač specijaliziran za arheološke predmete i slikar. Osnovnu i srednju građevinsku školu završio je u Zagrebu, a potom studira arheologiju i arhitekturu kao interdisciplinarni studij na Sveučilištu u Zagrebu. Potrebu za likovnim izražavanjem pokazuje od najranije dobi, a interes za slikarstvo dolazi do izražaja 1969. godine kada dobiva privatnu poduku od prof. Valerija Michielia s kojim ga povezuje doživotno prijateljstvo. Iste godine izrađuje crteže na svom prvom arheološkom terenu (Sv. Križ u Ninu) pod vodstvom prof. Janka Beloševića. Njegov crtački talent i velika potreba za prezentacijom, pa i tumačenjem arheoloških nalaza, odredili su daljnji tijek njegove profesije. Premda mu posao nije dopuštao da se posveti i studiju arheologije, taj mu je izraženi talent osigurao trajno mjesto u arheološkoj struci. Već prije zaposlenja, izrađivao je nacrtnu dokumentaciju arheoloških lokaliteta, a prepoznavanjem njegova talenta, suradnja se proširila i na dokumentiranje nalaza. Od 1972. godine zaposlen je kao stručni suradnik u Arheološkom institutu, a 1989. godine prelazi na Odsjek za arheologiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu, gdje ostaje raditi sve do smrti 2014. godine. Na Katedri za metodologiju i arheometriju Krešimir Rončević je od 1996. godine izvodio izborni kolegij Crtanje pokretnih arheoloških nalaza. U okviru toga kolegija utjecao je na generacije studenata, od kojih su se neki nastavili profesionalno baviti dokumentiranjem arheoloških artefakata upotrebom crtačkih tehnika. Osim toga, višekratno je surađivao je i s Odsjekom za psihologiju i s Odsjekom za povijest na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Tri godine crtanja arheoloških predmeta prije zaposlenja i 42 godine radnog staža, impresivan su niz godina posvećenih sasvim specifičnom poslu, tisućama crteža interpretacije arheoloških predmeta čija svrha je ilustriranje znanstvenih i stručnih radova hrvatskih arheologa, kao i arheoloških zbornika i knjiga, s isticanjem specifičnih detalja u crtežu koje nije moguće prenijeti fotografijom.

Kontrapunkt svomu crtačkom poslu Krešimir Rončević nalazi i ostvaruje u slikarstvu. Intenzivnije mu se okreće u razdoblju između 1992. do 1996. kada sa suprugom Mladenkom Šarac Rončević, diplomatkinjom, boravi u Melbourneu u Australiji, te od 2000. do 2004. godine u Milanu. No posvećenost arheološkom crtežu ni tada se ne prekida, pa je za vrijeme boravka u Milanu izradio cjelokupnu crtačku dokumentaciju grčke skulpture Apoksiomena, pronađene u podmorju nedaleko otoka Lošinja, i koja se nalazi u Muzeju Apoksiomena u Malom Lošinju.

Prvu izložbu slika priredio je 1970. godine u Kninu, a tijekom života izlagao je i u Hrvatskoj i u inozemstvu. Godine 1974. bio je gost na likovnim akademijama u Stuttgartu i Kasselu, a šest je mjeseci boravio i u Sydneyu (1983./1984.), gdje je izlagao na skupnim izložbama, ali i samostalno. Izbjegavao je razne tendencije koje su se smjenjivale tijekom njegova djelovanja i slikao je prema vlastitom impulsu. Posvetio se intimističkim prizorima enterijera i mrtvih priroda. Sedamdesetih i osamdesetih godina dvadesetog stoljeća blizak je kombiniranju ekspresivnih, nadrealnih i enformelističkih značajki te tamnoj paleti, prožetoj plavim tonovima. Od devedesetih godina slika svjetlijom paletom, gotovo redovito u zemljanim tonovima. Tijekom vremena prizori na njegovim slikama postaju realističniji, a posebno je posvećen stvaranju specifičnog ugođaja prostora i svjetlosti u motivima atelijera, mrtvih priroda i sakralnih motiva.

Popis samostalnih izložbi:
1970. Galerija Doma JNA, Knin
1973. Galerija Mila Štrok, Zagreb
1975. RS „Đuro Salaj“, Slavonski Brod
1980. Knjižnica Bogdan Ogrizović, Zagreb
1981. Galerija-boutique Nana, Augsburg
1981. Galerija Rosario, Dubrovnik
1981. Knjižnica Bogdan Ogrizović, Zagreb
1982. Knjižnica Bogdan Ogrizović, Zagreb
1982. Znanstvena knjižara Mladost, Zagreb – izložba crteža
1984. Galerija Jugal, Sydney
1984. Bogdan Ogrizović, Zagreb
1986. Galerija Eufrazijana, Poreč
1987. Galerija Križevci, Križevci
1987. Sv. Donat, Zadar
1988. Haus Zehnpfenning, Köln
1989. Galerija Denoble, Korčula
1990. Dizajn galerija „Likum“, Zagreb
Galerija Doma zdravlja, Rogaška Slatina
Galerija-club „Amadeus”, Maribor
1996.  McKillop Street Gallery, Melbourne
1997.  Gradski muzej, Jastrebarsko
2002.  Seguendo le tracce del passato, Palazzo Serbelloni, Milano
2002.  Tragovi prošlosti, Konzervatorska galerija, Split
2004.  Hrvatska turistička zajednica, Ljubljana
2010.  Galerija Ruža, Zagreb
2011.  Iluminacije: arheološki crteži Krešiira Rončevića, Arheološki muzej, Zagreb – izložba crteža i ulja
2013.  Iluminacije: arheološki crteži Krešiira Rončevića, Muzej antičkog stakla, Zadar –  izložba crteža i ulja
2013.  Iluminacije: arheološki crteži Krešiira Rončevića, Gradski muzej, Vinkovci –  izložba crteža i ulja
2013.  Iluminacije: arheološki crteži Krešiira Rončevića, Gradski muzej, Vukovar –  izložba crteža i ulja

Skupne izložbe:

1972.     Salon mladih, Zagreb
1983.     Hilton Art Gallery, Sydney
Proud’s Art Gallery, Sydney
1985.     Pet hrvatskih slikara, Galerija Manly Pacific International Hotel, Sydney
2002.     Palazzo dei Congressi, Limone sul Garda

Izložba
UNUTARNJI NEMIR I KONTEMPLATIVNI MIR – SLIKARSTVO KREŠIMIRA JERKA RONČEVIĆA (1949. – 2014.).

9. 4. – 16. 5. 2024.

Glerija AMZ
Pavla Hatza 6, Zagreb
Otvorenje izložbe u ponedjeljak, 8. 4. 2024. u 19 sati

Radno vrijeme
utorak – petak 12 – 18 sati
subota            10 – 13 sati
ponedjeljkom, nedjeljom i praznicima Galerija AMZ je zatvorena
ulaz besplatan