Bitka na Neretvi, partizanski film iz 1969. godine, najslavnije je djelo specifično jugoslavenskog žanra partizanske epopeje (spektakla) ali i najprodavaniji film ikad proizveden na području bivše Jugoslavije. Veljko Bulajić, rodonačelnik žanra filmom Kozara, okupio je impresivnu međunarodnu glumačku ekipu koja je, uz stjecaj raznih okolnosti i neosporna Bulajićeva marketinškog dara, odigrala presudnu ulogu u stjecanju oskarovske nominacije za najbolji film izvan engleskog govornog područja. Na festivalu u Puli, kao ideološki nedodirljiva super-produkcija, Bitka na Neretvi prikazana je izvan konkurencije. Inače, riječ je o panoramskom filmu mozaične strukture čija je izvedba izrazito kaotična, zbivanja su nepregledna, likovi tipizirani, a dijalozi vrve frazeologijom.
Sudskom odlukom od 2013. tretira kao djelo hrvatske kinematografije. To je najspektakularniji i dotad najgledaniji ratni film socijalističke kinematografije snimljen u međunarodnoj koprodukciji s nizom međunarodnih glumačkih zvijezda. Film tematizira bitku na Neretvi, jednu od najpoznatijih ofenziva sila Osovine u Drugome svjetskom ratu. Godine 1970. bio je nominiran za Oscara za najbolji film na stranome jeziku. Sljedećih je godina snimljeno još nekoliko filmova slične tematike, primjerice Sutjeska. Film Bitka na Neretvi snimljen je u koprodukciji hrvatskih, slovenskih, bosanskohercegovačkih, njemačkih, talijanskih, srbijanskih, crnogorskih, makedonskih i kosovskih producenata. Hrvatska tvrtka Jadran film je 2014., temeljem sudske odluke, preuzela distribuciju i zaštitu autorskih prava tog filma.
Jedan od filmskih plakata američke inačice napravio je Pablo Picasso. Plakat je tiskan u ograničenom broju i svaki primjerak plakata potpisao je Picasso na stražnjoj strani.