Trey Azagthoth, jedini originalni član glazbene skupine Morbid Angel, ujedno i osnivač jednog od najpoznatijih američkih death metal bendova svih vremena, nastavio je živjeti svoju viziju. Počevši stvarati death metal glazbu još 1983. godine, Trey je uz Morbid Angel prošao razne promjene u postavi benda. Demo album „Abominations of Desolation“ ugledao je svjetlo dana 1986. godine u postavi: Mike Browning (vokal/bubnjevi), Sterling Von Scarborough (bas gitara) i Trey Azagthoth (gitara). Prvi studijski album „Altars of Madness“ snimila je postava: David Vincent (vokal/bas gitara), Trey Azagthoth (gitara), Richard Brunelle (gitara) i Pete Sandoval (bubnjevi) i to davne 1989. godine (original CD izdanje nalazi se u mojoj osobnoj arhivi). David Vincent se uz Treya pozabavio pisanjem tekstova, jednako kao i izgradnji cjelokupnog identiteta benda, kojega su mnogi optuživali za sotonizam, mada su objašnjenja članova Morbid Angela bila potpuno drugačija. Njihove teme su podržavale opću slobodu, što se naravno kosi s kršćanskim uvjerenjima, a svoje stavove su izražavali osebujnim načinom, stoga su objavljene skladbe uznemirile konzervativne skupine. “Maze of Torment”, “Blasphemy” i “Chapel of Ghouls” samo su neke od njih.
Najkontroverzniji album „Blessed Are the Sick“ izašao je 1991. godine i tada Morbid Angel počinju graditi svoj put ka slavi. Vječni hitovi “Fall from Grace”, “Doomsday Celebration”, “Day of Suffering” te “Brainstorm” u kojoj spominju demona Azazela riječima „Azazel, lend to me your wings of twelve, I shall fly into a storm, I son of fire…“ pokazuju novu srdžbu prema konzervativnom svijetu. Lako je između redova doći do saznanja zašto se Azazel kao „fantom slobode“ spominje u pjesmi. Naime, Azazel je postao proklet jer Bogu nije oprostio žrtvu svoje obitelji i suicidom se htio približiti bližnjima; ipak sagriješio je i Bog tu nije imao milosti. Osudio ga je na vječni boravak između dva svijeta, tako da više nikada ne vidi svoje najmilije koje je neizmjerno volio za života.
Davidov vokal postaje sve bolji, Trey osvaja svojom posebnom tehnikom sviranja, stoga 1993. godine izlazi najveća uspješnica Morbid Angela, album „Covenant“. Pjesme “Rapture”, “Angel of Disease”, “Sworn to the Black” i „God of Emptiness“ slušatelja odnose u neke druge svjetove, vječno inspirirane H. P. Lovecraftovim pričama i mitovima o kozmičkoj cjelini nazvanoj Cthulhu. Slijedi album „Domination“ (1995.), posebno snažan i tematski maštovit, međutim nakon njega David Vincent napušta bend i počinje svirati s „Genitorturers“ u kojemu pjeva njegova supruga.
Trey i Morbid Angel nastavljaju dalje, te 1998. godine izlazi album „Formulas Fatal to the Flesh“ na kojemu Davida mijenja moćni Steve Tucker. Ponešto drugačiji Morbid Angel zadržava svoju vjernu publiku, a Steve postaje novi miljenik death metal scene. Slijede albumi „Gateways to Annihilation“ (2000.) i „Heretic“ (2003.). Godinu kasnije povratnik David Vincent ponovno zauzima mjesto frontmena, Steve napušta bend, a ujedno se povlači i bubnjar Pete Sandoval zbog zdravstvenih problema. Kreću koncerti i turneje, publika je željna izvedbi s Davidom na čelu, a bendu se uskoro pridružuju norveški div Thor Anders Myhren poznatiji kao Destructhor (Myrkskog, Zyklon) i jedan od najbržih bubnjara svijeta Tim Yeung.
2011. godine izlazi album „Illud Divinum Insanus“ koji ne biva prihvaćen kod određenog broja fanova jer samo dio pjesama zvuči poput starog Morbid Angela, dok su ostale kombinacija death i industral metala (utjecaj benda Genitorturers). Ipak, album je izvrsno prihvaćen kod većine publike i kreće velika turneja koja zahvaća i Zagreb 29. studenog 2011. Naposljetku, 2015. godine David i ostali odlaze svojim putem, što je možda i pošteno prema Steve Tuckeru koji je obilježio dobar dio povijesti benda. On se naime vratio i sada zajedno s Treyem nastavlja prekinutu priču. David i Tim rade zajedno svirajući live izvedbe pod nazivom „I Am Morbid“, ali samo one pjesme Morbid Angela koje je pjevao David.
Posljednji album Morbid Angela izašao je 1. prosinca 2017. godine i doista zvuči onako kako bi stari dobar death metal trebao zvučati. Opet, David se bacio i u country vode, što za njega nije čudno, jer ipak su Morbid Angel na neki način sputavali njegovu kreativnost, a on je oduvijek bio veliki glazbenik koji nije dopuštao da ga se sputava na bilo koji način.
Cijela priča se dobro razvija za sve članove benda, svatko radi svoj dio, a tko zna – možda će jednom na koncertu 50 godina stvaralaštva na pozornici stajati svi oni koji su stvarali povijest floridskog death metala pod nazivom Morbid Angel.
Mario Lovreković – Lovra
Foto: YouTube screenshot