Retrospektiva Gorana Devića na Beldocsu

0

Dvanaesti međunarodni festival dokumentarnog filma Beldocs prirediće retrospektivu djela hrvatskog autora Gorana Devića, koji će biti gost festivala. Jedan od najboljih dokumentarista Balkana predstaviće se sa osam filmova, uključujući i međunarodnu premijeru njegovog posljednjeg filma “U ime Republike Hrvatske”. Ova retrospektiva, koja će se prikazivati u Jugoslovenskoj kinoteci, biće prilika da se publika u Srbiji upozna sa nekim od njegovih najboljih, a do sada nikada viđenim ili rijetko prikazivanim djelima.

Dević svojim filmovima na autentičan način daje antropološki presjek Hrvatske, koji se zahvaljujući srodnostima u mentalitetu i zajedničkom duhovnom prostoru reflektira i na cijeli region. Sa istančanim osjećajem za prepoznavanje teme i njeno analiziranje kroz pokretne slike, autor se pozicionirao među najbolje regionalne redatelje srednje generacije. O tome svedoče brojne nagrade u Hrvatskoj, regiji i svijetu.

Iako je osvojio “Zlatnu arenu” za režiju na festivalu u Puli 2009 za igrani film “Crnci”, nastao u koprodukciji sa Zvonimirom Jurićem, Dević (1971) je skoro dva desetljeća vjeran dokumentarnom filmu. Redatelj koji se često vraća rodnom gradu – Sisku – dijelom “Uvozne vrane” 2004. postavio je obaveznu lektiru kada je reč o temi usputnog fašizma.

Dvije godine kasnije, u “Nemam ti šta reć lijepo”, kroz strukturu noir-trilera, bavio se ratnim zločinom počinjenim u centru grada, a zapravo oslikao zajednicu koja se mora nositi s onim što je počinjeno u njeno ime. I u djelu “Tri”, držao se teme rata, kroz priču o tri bivša vojnika, koji su se borili na različitim stranama, a onda sreli i bez dlake na jeziku pričali o svojoj ulozi u ratnim sukobima u regionu.

Prije 11 godina u filmu “Sretna zemlja”, paralelno prateći putovanja bivših partizana u Kumrovec i NDH-a simpatizera u Blajburg, tragao je za odgovorom na pitanje da li svi oni na svojim odredištima nalaze ono što traže?

Trailer:

Filmom “Poplava” 2010. propitivao je da li u pasivnim krajevima Hrvatske, koje svakih dvadesetak godina pogađa poplava, prirodna katastrofa može povezati ono što je bliska ratna prošlost razdvojila.

U filmu “Donžuani: oprostite gospodična” pratio je neobičnu radionicu za strance dubljeg džepa u Zagrebu, tokom koje se uče kako zavesti ženu i odvesti je u krevet.

“Dvije peći za udarnika Josipa Trojka” (2012) je kronologija gradnje nove, kapitalističke peći u bivšoj Željezari Sisak, i to filmskom tehnikom, na način kako bi to radila propaganda prve petoljetke.

Najnoviji, ovogodišnji dokumentarac “U ime Republike Hrvatske” prati hrvatskog anti EU aktivistu Marka Franiškovića čija antirežimska djelatnost od strane države biva interpretirana kao opsesija.

Trailer:

Dević je studirao arheologiju i pravo, te zatim diplomirao režiju na Akademiji dramskih umjetnosti u Zagrebu, gdje trenutno radi kao docent na studijama dokumentarnog filma.

Ovogodišnji Beldocs predstaviće u Beogradu više od 120 premijernih filmova iz cijelog svijeta, u 16 različitih selekcija. Pored retrospektiva Gorana Devića i Kazua Hare, domaćeg i natjecateljskog programa, publika će moći uživati i u muzičkim, biografskim i umjetničkim dokumentarcima kao i izboru iz suvremenog portugalskog dokumentarnog filma.

Ukoliko Vam se svidio članak, lajkajte, sherajte, komentirajte...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here